środa, 28 października 2015

Cytatki - Każdego dnia - #2

Hej! Dzisiaj drugi post z serii "Cytatki", w której piszę różne cytaty z danej książki. Dzisiaj będzie to "Każdego dnia" Davida Levithana.
Zapraszam!


"Codziennie jestem kimś innym. Pozostaję sobą - wiem o tym - a jednocześnie jestem innym człowiekiem."
Świetnie rozpoczęcie, ale także zakończenie, które nadaje się właśnie do tej książki.
Czasami w naszym życiu też mamy poczucie jakbyśmy byli kimś innym, ale przecież zawsze jesteśmy (powinniśmy być) sobą.

"Każdy człowiek chce, żeby wszystko grało. Nie marzymy o niczym fantastycznym, cudownym ani wyjątkowym. Z radością godzimy się na to, że wszystko gra, bo tyle nam w zupełności wystarcza."
Nie każdemu człowiekowi potrzebne są do szczęścia pieniądze, drogie ciuchy, dodatki  i najnowszy iphone. Niektórym i pewnie większości do szczęścia wystarczą przyjaciele, rodzina, zdrowie i humor w ciągu dnia. Nie każdy może sobie pozwolić na luksusy, a mimo to jest być szczęśliwy.

"Nie oślepia mnie przeszłość, nie motywuje przyszłość. Skupiam się na tym, co tu i teraz, bo żyję wyłącznie w teraźniejszości."
Powinniśmy żyć teraźniejszością, ponieważ patrząc ciągle w przeszłość i narzekając na nią możemy przeoczyć coś co sprawi, że nasza przyszłość będzie lepsza. Żyjmy teraźniejszością.

"Nie ma nic złego w byciu szczęśliwym."
Każdy zasługuje na chwile szczęścia i nikomu nie powinniśmy ich zabierać.

"To, że pamiętam, sprawia mi radość. Świadomość, ze to przeszłość sprawia mi ból."
Nic nie będzie trwało wiecznie i trzeba się z tym pogodzić, ale nie powinniśmy też o tym zapominać.

"To, że ty mi ufasz, nie znaczy, że ja będę automatycznie ufała tobie. Zaufanie nie działa w ten sposób."
Niektórym może wydawać się inaczej. Są w wielkim błędzie...

"Zawsze będą kolejne pytania, bo każda odpowiedź rodzi następne. Jedyny sposób, by przeżyć na tym świecie, to niektóre z nich zignorować."
Nie powinniśmy zawracać sobie głowy niektórymi pytaniami. Często mogą nie mieć żadnego pozytywnego wpływu na nasze życie. Czasami lepiej po protu czegoś nie wiedzieć i żyć tak jak dotychczas. 

To już koniec cytatów z moimi krótkimi komentarzami i małymi "rozkminami" na konkretny temat. Jaki jest Wasz ulubiony cytaty z tej ksiąki? 

ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA Z KSIĄŻKĄ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz