środa, 18 listopada 2015

Cytatki - Fangirl - #4

Hej!

Dzisiaj kolejny post z cytatami z książek. Tym razem będzie to książka "Fangirl" Rainbow Rowell, która polubiłam ze względu na swoją nietypową fabułę. Nie spotkałam jeszcze opowieści na temat dziewczyny, która jest naprawdę podobna do wielu innych dziewczyn, ponieważ jest prawdziwą fangirl. [Tutaj] macie recenzję książki, a ja zapraszam do cytatów.
Zaczynajmy!

"- To jest idealny chłopak.
- Jest jak stolik nocny.
- Zawsze przy mnie stoi.
- ... żebyś mogła odłożyć na niego gazetę."
W książce główna bohaterką jest jedna z bliźniaczek, a ta wypowiedź ukazuje wzajemne wsparcie. Dziewczyna wie, że siostrze podoba się chłopak, ale ze względu na to, że się o nią troszczy, nie chce, aby z tego wyszło coś złego.

"- Znasz moje zdanie.
- Choćby się waliło i paliło.
- Jesteśmy niepokonane."
Ten fragment także pokazuje, że siostry bliźniaczki naprawdę się wspierają. Co w niektórych momentach jest naprawdę ważne.

"Jeśli nie przestaniemy się przepraszać za każdym razem, gdy któreś z nas nastąpi drugiemu na odcisk, nie starczy nam czasu na bycie przyjaciółmi."
W przyjaźni chodzi o to, aby się wspierać i być ze sobą w każdych chwilach. Nie musimy za każdym małym "przewinieniem" przepraszać drugiej osoby, ponieważ faktycznie może nam nie starczyć czasu na bycie przyjaciółmi. Jeżeli się znamy to powinniśmy wiedzieć, czy jesteśmy w stanie przebaczyć przyjacielowi, nawet wtedy, gdy on nas nie przeprosi. Czasami widzimy, że nie wszystko jest robione specjalnie i musimy zrozumieć, odpuścić i nie obrażać się.

"Uśmiechy bywają mylące... Właśnie dlatego ja się nie uśmiecham."
Często osoby, które są smutne, przygnębione uśmiechają się i udają szczęśliwych tylko dlatego, żeby nie odpowiadać na pytania typu "co ci się stało", "dlaczego jesteś smutna/y"? Nie każdy ma ochotę na taki "wywiad" i woli udawać szczęśliwego niż opowiadać każdemu ciekawskiemu.

"Wiedząc już, że nigdy go tak naprawdę nie miała oraz że prawdopodobnie nigdy go już nie zobaczy, łatwiej jej było o nim myśleć."
Kiedy jesteśmy świeżo po rozstaniu (utracie przyjaciela, chłopaka, dziewczyny, bliskiego kolegi/koleżanki) niekoniecznie chcemy go widzieć. Czasem potrzebujemy kilka dni, miesięcy, a nawet lat, żeby wszystko sobie ułożyć i nauczyć się żyć bez tej osoby w naszym życiu. Częste widywanie tylko pogarsza sprawę, ponieważ wszystko sobie przypominamy, a tego na pewno nie chcemy...

I tym jakże optymistycznym akcentem zakończę ten post. Mam jeszcze kilka cytatów, jednak nie mam do nich konkretnego komentarza, a przy tych zamieszczonych rozpisałam się na tyle, że myślę, że w zupełności wystarczy.
Podobał Wam się dzisiejszy post? Macie ulubione cytaty z tej książki?

ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA Z KSIĄŻKĄ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz