sobota, 2 kwietnia 2016

Cytatki - Buszujący w zbożu - #7


Hej! Dzisiaj kolejny post z cytatami. Tym razem są wzięte z "Buszującego w zbożu" autorstwa J.D. Salingera. [recenzja] Jest to książka, która od początku do końca mi się podobała i wiele rzeczy w niej zawartych bardzo do mnie przemawiają. Jeśli chcecie więcej szczegółów o tej książce to koniecznie przeczytajcie recenzję.
Zaczynajmy!

"Nieważne czy pożegnanie jest miłe, czy niemiłe - kiedy wyjeżdżam, chciałbym wiedzieć czy wyjeżdżam na zawsze, czy nie. Człowiek czuje się jeszcze gorzej, jeśli tego nie wie."
Także uważam, że pożegnanie czy zakończenie jakiejś sprawy musi być konkretne i pewne. Czasem jest przyjemnie, kiedy się coś kończy, ale jeśli chodzi o kończenie relacji z drugim człowiekiem - zazwyczaj - jest ona najzwyczajniej w świecie smutna i niemiła, nieprzyjemna.

"Ludziom zawsze się wydaje, że znają całą prawdę."
To zdanie jest według mnie idealnym zdaniem opisującym niektórych ludzi w dzisiejszym świecie. Nic nie wiedzą o naszym życiu, ale zawsze muszą coś powiedzieć i dorzucić coś od siebie. To samo tyczy się także hejterów - nic nie wiedzą o człowieku, a oceniają go.

"Czasami ma się wrażenie, że to facet, który nie będzie z tobą gadał, jeśli nie jesteś kimś ważnym."
Wiele ludzi twierdzi, że jeżeli jesteś biedny, brzydki czy nie masz takiego samego poczucia humoru to jesteś gorszy. A jak jesteś gorszy, to nie masz co liczyć na rozmowę, a o większej znajomości nie ma mowy "bo przyniesiesz wstyd".

"Tak się składa, że ilekroć mówię komuś, że przyjemnie mi było go poznać, to wcale przyjemnie mi nie jest. Ale jeśli chcesz przetrwać w tej dżungli, musisz wstawiać taki kit."
W dzisiejszym świecie życie nie należy do najłatwiejszych i trzeba się naprawdę postarać, żeby nie zostać znienawidzonym i jednocześnie pozostać sobą.

"Kobiece ciało jest jak skrzypce i tylko prawdziwy wirtuoz potrafi na nim zagrać."
Uważam, że kobiece ciało to dzieło sztuki, a dostępu do niego nie powinni mieć pierwsi, lepsi mężczyźni. O kobietę trzeba się postarać ;)

"Nie przestaje się kogoś lubić tylko dlatego, że umarł - zwłaszcza jeśli był tysiąc razy sympatyczniejszy niż ci wszyscy ludzie wokół ciebie, którzy żyją."
Jest to zdanie bardzo głębokie i posiada dużym przekaz, nad którym każdy osobiście powinien się trochę zastanowić.

To już koniec mojej oceny cytatów zawartych w książce. "Buszujący w zbożu" to lektura, po przeczytaniu której bardzo dużo myślałam - tak samo jak wielu moich znajomych - i doszłam do kilku wniosków. Naprawdę polecam przeczytanie tej książki wszystkim, którzy jeszcze tego nie zrobili.

ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA Z KSIĄŻKĄ

4 komentarze:

  1. Kocham tą książkę! Otworzyła mi oczy, gdy czytałam ją w wieku 13 lat ;) Fajne komentarze do tych cytatów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także zakochałam się w tej książce i wiele dla mnie znaczy :)

      Usuń
  2. Lektura obowiązkowa. Posiadam, ale na razie jakoś brakuje czasu na jej czytanie. Ale kiedyś nadrobię to na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam i trzymam kciuki za znalezienie wolnego czasu ;)

      Usuń