sobota, 16 kwietnia 2016

TAG #7 - Disney Book Tag


Hej! Ostatnio mam dużo spraw na głowie i nie zdążyłam napisać żadnej recenzji, więc odpowiem na pytania z Disney Book Tag. Mam nadzieję, że Wam się spodoba i przypomnicie sobie niektórych bohaterów z różnych bajek.
Zaczynajmy!

1. Mała Syrenka - bohater, który jest wyobcowany lub czuje się nieswojo w sytuacji, w której się znalazł.
Pierwszy bohater, o którym pomyślałam to Holden z "Buszujący w zbożu". Chłopak pojechał do Nowego Jorku i pomimo ogromnej liczby ludzi czuł się samotny. Wydaje mi się, że większość osób, które znalazłyby się na jego miejscu czuło by się nieswojo.

2. Kopciuszek - bohater, który przechodzi ogromną metamorfozę.
Tris z "Niezgodnej", która początkowo była dosyć skromna i nie do końca waleczna musiała przejść trudne testy, które sprawiłyby, że może zostać w Nieustraszoności. Wszystkie treningi, w których uczestniczyła i ludzie, którzy ją wtedy otaczali sprawili, że przeszła ogromną metamorfozę.

3. Królewna Śnieżka - książka, której bohaterowie diametralnie różnią się od siebie.
Myślę, że siostry bliźniaczki z "Fangirl" idealnie nadają się do tej kategorii. Wren i Cath bardzo się od siebie różnią. Nie zawsze zgadają się w konkretnej sytuacji i każda interesuje się czymś innym. Cath skupia się na pisaniu fanfiction, a Wren zdecydowanie woli imprezować.

4. Śpiąca Królewna - książka, podczas czytania, której zasnąłeś.
Książki czytam zazwyczaj późnym wieczorem, ale nigdy nie zdarzyło mi się zasnąć przy lekturze, ponieważ kiedy wiem, że dalej nie dam rady czytać - po prostu przerywam.

5. Król lew - bohater, który w dzieciństwie musiał zmierzyć się z traumatycznym przeżyciem.
Trybuci się chyba ze mną zgodzą, że Katniss miała trudne dzieciństwo. Straciła ojca i musiała przejąć obowiązki głowy rodziny. Sama zdobywała jedzenie i chciała żeby jej siostrze i mamie niczego nie zabrakło.

6. Piękna i Bestia - książka, której się obawiałeś, a okazało się, że jest wspaniała.
Kiedy dostałam książkę "Klejnot" nie zaczęłam czytać jej od razu. Jak to zwykle bywa mam inne książki, które chcę przeczytać w pierwszej kolejności. Kiedy nadszedł czas żeby zabrać się za tę pozycję, wydawało mi się, że ta historia mi się nie spodoba. Jednak w momencie, gdy skończyłam czytać nie mogłam doczekać się kolejnej części.

7. Alladyn - bohater, którego życzenie się spełniło.
Nie wiem, co innego mogłabym podać do tej kategorii więc od razu uprzedzam: spojler!
W trylogii "Więzień Labiryntu" jednym z moich ulubionych bohaterów jest Newt. Niestety, kiedy został zarażony Pożogą był bliski śmierci. Pomimo że czytałam tę książkę prawie rok temu pamiętam dokładnie scenę, kiedy Thomas chciał go uratować, a Newt poprosił, aby go postrzelił. Byłam głęboko przekonana, że do tego nie dojdzie, ale w końcu życzenie Newta się spełniło.

8. Mulan - bohater, który udawał kogoś kim nie jest.
Ostatnio przeczytałam książkę "Dziewczyna z pociągu" i od razu przyszła mi na myśl Rachel, która chciała pomóc i postanowiła udawać przyjaciółkę Megan, podczas rozmowy ze Scottem.

9. Toy Story - książka, której bohaterów chciałbyś ożywić.
Myślę, że byłby to Ben z "Papierowych miast", ponieważ pokazał, że jest naprawdę zabawnym człowiekiem. Ja też należę do osób, które zawsze znajdą powód do śmiechu więc z pewnością dogadalibyśmy się.

10. Disney Descendants - ulubiony czarny charakter.
Nigdy nie byłam przeciwniczką Voldemorta z "Harrego Pottera" i zawsze, kiedy pojawiał się w książce lub w filmie byłam zadowolona, że go widzę. Może to się wydawać trochę dziwne, ale bardzo go lubię, pomimo że czarni bohaterowie raczej nie należeli do moich ulubionych.

To już koniec tego TAGu. Bardzo miło mi się go pisało i nie tylko z powodu możliwości dopasowania różnych charakterów, ale przypomnienia sobie niektórych filmów czy momentów w dzieciństwie, kiedy filmy Disney'a były moimi ulubionymi. Nadal je lubię, ale teraz nie mam czasu aby usiąść i oglądać.
Taguję wszystkie osoby, które tutaj trafiły i uwielbiają filmy Disney'a.

ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA Z KSIĄŻKĄ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz