sobota, 23 lipca 2016

ROK BLOGA!!! - TAG #9 - TMI Book Tag


Hej!

Dzisiaj jest szczególny post. Jutro minie dokładnie rok
(24.07. 2015r) odkąd założyłam tego bloga.
Przez ten czas blog "Books Lover" bardzo się rozwinął i dostarczył mi wiele radości. Pierwsze wyświetlenia, pierwsi obserwatorzy i komentarze od Was. Za każdym razem uśmiech na twarzy. Przez kilka ostatnich dni pisałam odpowiedzi na pytania, które za chwilę przeczytacie. Starałam się aby były one jak najbardziej dokładne, ponieważ chciałabym abyście lepiej poznali mnie oraz moje nawyki czytelnicze.
Pytań w tym tagu jest dosyć dużo więc odpowiedziałam tylko na te "najciekawsze" ;)

Zapraszam!

1. Twoje fikcyjne zauroczenie?

Wymieniać można długo, ale są to na przykład czy Ridge z "Maybe someday", Will z "Pułapki uczuć" albo Will z "Ostatniej piosenki".

2. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?

Gdyby zmienić słowo "kochałam" na "lubiłam" to podam Aspena z "Rywalek", ponieważ na początku książki polubiłam go, ale potem coraz mniej podobało mi się jego zachowanie.

3. Największa książka na twojej półce?

Oczywiście jest to jakaś encyklopedia, ale podam "zwykłą" książkę czyli "Harry Potter i Zakon Feniksa" (955 str).

4. Masz jakieś książkowe plakaty?

Plakat z Katniss <3

5. Masz jakąś książkową biżuterię?

Niestety nie... ale nie wiadomo czy w przyszłości nie będę miała ;)

6. Książkowa para, której kibicujesz?

Will i Layken z "Pułapki uczuć" oraz Sydney i Ridge z "Maybe Someday". Wszyscy dostarczyli mi naprawdę niesamowitych wrażeń podczas czytania ich historii. Ale w zasadzie kibicuje większości par książkowych.

7. Ulubiona seria książek?

Serio!? Jedna?! Nie jestem w stanie wymienić tylko jednej także: "Igrzyska Śmierci", "Harry Potter", "Oddechy" oraz "Więzień Labiryntu".

8. Ulubiony soundtrack z książki?

Piosenki dołączone do książki "Maybe Someday" naprawdę polubiłam i często ich słucham, a także w filmach z Harrym Potterem były takie, które bardzo mi się podobały.

9. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?

Tak naprawdę to nie chciałabym kontynuacji żadnej z książek. Jeżeli autorka/autor postanowił/a, że to koniec to znaczy, że nie ma co dalej brnąć w przyszłość bohaterów.

10. Ulubiona powieść jednotomowa?

A może być więcej niż jedna? "Szukając Alaski", "Buszujący w zbożu", "Maybe Someday", "Wszechświat kontra Alex Woods".

11. Od kiedy czytasz?

Kiedy byłam mała mama zawsze czytała mi wieczorem różne książeczki dla dzieci. Kiedy sama nauczyłam się czytać nie robiłam tego zbyt często, ale i tak częściej od niektórych dzieci, a sięgać po książki "nałogowo" zaczęłam między 6. klasą, a 1. klasą gimnazjum.

12. W którym domu Hogwartu jesteś?

Gryffindor!

13. Czego szukasz w książce?

Na pewno są to cytaty - czyli bogata treść - która ma coś do przekazania czytelnikowi. Oczywiście barwni bohaterowie i jakiś emocjonujący wątek, żeby nic się nie ciągnęło jak przysłowiowe flaki z olejem ;)

14. Ulubiony cytat?

Od moich ulubionych cytatów w książkach jest seria "Cytatki", w której spisuję fragmenty, które szczególnie mi się podobają. [cytatki]

15. Ulubiona okładka?

Jest dużo takich książek, które mają piękne okładki, ale jedna z nich to "Następczyni" Kiery Cass - jest cudowna.

16. Akcja vs romans?

Raczej romans, ale idealnie byłoby połączyć oba.

17. Gdzie idziesz, kiedy w książce są smutne momenty?

Najczęściej czytam na łóżku i wtedy też tam zostaję.

18. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?

Zależy od długości, czasu wolnego oraz czy mi się podoba, bo czytać na siłę nie lubię. Najczęściej to 3-7 dni.

19. Ile trwa twój "kac książkowy"?

Jeśli już go posiadam to 1-2 dni, ale nie zdarza się to zbyt często. Na szczęście :D

20. Najmniej lubiana książka?

Mam dwie, które mnie zupełnie nie zachwyciły - "Ten jeden dzień" Gayle Forman oraz "19 razy Katherine" Johna Greena.

21. Co cię zachęca do polubienia postaci?

Jego charakter, podejmowanie mądrych i przemyślanych decyzji. Ważne jest dla mnie także to, żeby bohater był odpowiedzialny za swoje decyzje i umiał troszczyć się o drugą osobę.

22. Co cię odrzuca w postaci?

Kiedy bohater jest niezdecydowany i sam nie wie czego chce.

23. Czemu dołączyłaś do blogosfery?

Chciałam dzielić się opinią na temat książek z innymi osobami, które także uwielbiają czytać.

24. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?

Raczej nie płaczę przy czytaniu... Ale ostatnio płakałam przy "Ostatniej piosence" Nicholasa Sparksa. Jejku! Ile ja chusteczek potrzebowałam. Ostatnie (około) 100 stron to była katorga dla moich oczu, ale książka jest genialna.

25. Ulubiony tytuł?

"Hopeless", "Powód by oddychać", "Papierowe Miasta", "Maybe Someday"

26.. Ostatnio przeczytana książka?

"Nieprzekraczalna grnica" - Colleen Hoover

27. Co teraz czytasz?

"Błękit Szafiru" - Kerstin Gier

28. Bohater książkowy, z którym chciałabyś porozmawiać?

Chciałabym porozmawiać z A z "Każdego dnia" i spytać go o kilka rzeczy. Na przykład o to, jak to jest być codziennie w innym ciele.

29. Autor, z którym chcesz porozmawiać?

J.Green, C.Hoover, J.K.Rowling oraz J.Dashner

30. Ulubione jedzenie do czytania?

Raczej nie jem podczas czytania, ale czasami piję herbatę.

31. Książkowy świat, w którym chciałabyś żyć?

Chętnie poszłabym do szkoły... oczywiście do Hogwartu ;)

32. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?

Panem - chyba z wiadomych przyczyn. Nawet nie chciałabym mieszkać w Kapitolu, bo wiedziałabym, że jest wiele osób biednych i potrzebujących, a ja mam wszystkiego pod dostatkiem.

33. Kiedy ostatnio powąchałeś książkę?

Całkiem niedawno ^^

34. Czy tworzysz jakieś własne teksty?

Czasami, wiersze i krótkie opowiadania, ale nie lubię się nimi dzielić.

35. Ulubiony magiczny przedmiot?

Różdżka i peleryna niewidka.

36. Twoje miejsce w drużynie qudditcha?

Najprawdopodobniej najlepiej sprawdziłabym się na ławce rezerwowych ;)

37. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.

Cała playlista piosnek do "Maybe Someday" stworzone przez Griffina Petersona - kocham!

38. Ile masz książek?

Obecnie około  90.

Mam nadzieję, że Tag Wam się podobał i chociaż trochę przybliżył Wam moją skromną osobę. Ja idę czytać, a Wam jak zwykle:

ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA Z KSIĄŻKĄ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz