sobota, 25 czerwca 2016

Cytatki - Zostań, jeśli kochasz / Wróć, jeśli pamiętasz - #9


Hej!

Dzisiaj zapraszam Was na kolejny post z serii Cytatki, w których opisuję cytaty z książek. Tym razem teksty pochodzą z książek "Zostań, jeśli kochasz" oraz "Wróć, jeśli pamiętasz" autorstwa Gayle Forman.

Zapraszam!

"Ale ty z dzisiejszego wieczoru jesteś tą samą dziewczyną, którą kochałem wczoraj i którą będę kochał jutro."
To jest po prostu miłość, co tu dużo wyjaśniać ;) Adam i Mia to postacie, które polubiłam właśnie za to, że dążą do celu i jeśli chcą być dobrzy np. w graniu na wiolonczeli to będą robić wszystko by tego dokonać. A przy tym bardzo się kochają i pomagają sobie wzajemnie.

"Uczucia mają znaczenie."
Każdy człowiek ma uczucia, które trzeba zrozumieć. Nie zawsze trzeba je akceptować i popierać, ale dobrze jeśli je rozumiemy.

"A teraz jestem tutaj, samotna jak nigdy dotąd. Mam siedemnaście lat. Nie tak miało być. Nie tak miało wyglądać moje życie."
Życie nie jest przewidywalne i nawet jeśli zaplanujemy sobie coś na sto procent, to może wydarzyć się coś, co nam te plany pokrzyżuję.

"Każdy związek jest trudny. Tak jak w muzyce, czasem zdarzy się harmonia, a kiedy indziej kakofonia."
Ten cytat umieściłam tutaj, dlatego że bardzo spodobało mi się w tej książek, to że niektóre podstawowe rzeczy, wydarzenia są opisane słowami muzyków. Pomaga to zrozumieć jak bardzo główni bohaterowie kochają muzykę.

"Można się przyzwyczaić do mnóstwa rzeczy."
Kiedy coś dzieje się pierwszy raz, czasem jest niekomfortowe i dziwne, ale jeżeli ta sama rzecz dzieje się drugi i kolejny raz zaczynamy się przyzwyczajać. Ten cytat odnosi się także do utraty miłości, do której trudno, ale także idzie się przyzwyczaić.

"I uświadamiam sobie, że przed "później" jest "teraz", którym należy się zająć."
Według mnie trzeba żyć z dnia na dzień. Marzenia i plany są ważne, ale jeżeli nic nie zrobimy dzisiaj, teraz to osiągnięcie celu nie przyjdzie samo. Trzeba na nie zapracować, a najlepiej zacząć już dziś.

To już wszystkie cytaty z dwóch książek Gayle Forman. Mam nadzieję, że podobało Wam się i zajrzycie także do innych postów. [inne cytaty]

ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA Z KSIĄŻKĄ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz