sobota, 7 maja 2016

Cytatki - 7 razy dziś - #8

Hej!

Dzisiaj postanowiłam napisać kolejny post z serii Cytatki. Tym razem zajrzymy do fragmentów z książki 7 razy dziś autorstwa Lauren Oliver.
Zapraszam!

"Dobry przyjaciel nie zdradzi twojego sekretu. Najlepszy przyjaciel dopilnuje, żebyś nie zdradził twojego sekretu."
Najlepszy przyjaciel nie pilnuje tylko siebie, ale także nas, kiedy wie, że zaraz możemy powiedzieć lub zrobić coś czego będziemy potem żałować na pewno nam to powie.

"Spróbuj mnie nie osądzać. Pamiętaj, jesteśmy tacy sami, ty i ja. Mnie też się wydawało, że będę żyć wiecznie."
Każdy człowiek jest taki sam. Różnimy się charakterem, ale jakbyśmy chcieli to każdy mógłby zachowywać się w ten sam sposób i mieć takie samo zdanie na każdy temat. Bez względu na to, co myśleliśmy kiedyś jesteśmy tacy sami także pod tym względem, że wszyscy mamy ograniczony czas.

"Oto kolejna rzecz, którą należy zapamiętać: Nadzieja trzyma przy życiu. Nawet po śmierci jest to jedyna rzecz, która trzyma przy życiu."
Według mnie nadzieja jest jedną z najważniejszych rzeczy w naszym życiu. Nigdy nie jesteśmy niczego pewni i nic nie idzie przewidzieć, ale wierzyć zawsze można,  nawet trzeba w to, że  wszystko pójdzie po naszej myśli.

"Żyj i pozwól żyć."
Krótki cytat, ale bardzo dużo przekazuje. Jeżeli uważamy, że nasze życie jest cenne, to dlaczego życie innych nie jest ważne. Jest ono tak samo ważne i trzeba to zrozumieć.

"Okazuje się, że tyle rzeczy jest pięknych, jeśli bliżej im się przyjrzeć."
Dokładnie! Trzeba byś optymistą i widzieć świat w ciepłych odcieniach, a nie cały czas czerń i biel. Wiele rzeczy widzimy dopiero po jakimś czasie, a nie na pierwszy rzut oka.

To już wszystko co chciałam Wam przekazać w dzisiejszym poście. "7 razy dziś" to książka, która nie do końca przypadła mi do gustu, ale na pewno zmusiła do pewnego rodzaju przemyślenia nad tym jak postępujemy każdego dnia. Powinniśmy każdego dnia cieszyć się życiem i nie narzekać na to co mamy.

ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA Z KSIĄŻKĄ

4 komentarze:

  1. Cóż, ja tej powieści jeszcze nie czytałam, ale może kiedyś po nią sięgnę, dzięki tym cytatom wydała mi się naprawdę interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja czytałam, mimo, że na początku ciężko było mi przebrnąć to później było coraz lepiej :) a książka mi się podobała ;)
    miłego dnia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, że na początku było ciężko, ale najważniejsze jest, że skończyło się ją czytać ;)
      Nawzajem :D

      Usuń