poniedziałek, 27 lipca 2015

Eleonora & Park - Recenzja książki - #1



Tytuł: Eleonora & Park 
Autor: Rainbow Rowell
Ilość stron: 356
Wydawnictwo: Otwarte



eleonora... rude włosy, dziwne ciuchy. Uważa Romea i Julię za bogate dzieciaki, które dostawały wszystko, co chciały. Najbardziej nie lubi weekendów, bo spędza je bez niego.


park... Dobrze mu w czerni. Denerwuje się, gdy musi prowadzić samochód w obecności taty. Uwielbiam imię Eleonory i nie skróciłby go ani o sylabę. 

Tocząca się w ciągu jednego roku szkolnego opowieść o dwójce nastolatków dość mądrych, by zdawać sobie sprawę, że pierwszej miłości prawie nigdy nie udaje się przetrwać, ale na tyle odważnych, by dać jej szanse. Historia Eleonory i Parka. Innej dziewczyny zakochanej w swoim głupim Azjacie. 

Spotkałam się z opiniami, że jest to przesłodzona książka... Bo ja wiem... Znajdzie się tam kilka przesłodzonych momentów, ale to może właśnie one dodają jej urok? Cała książka nie skupia się tylko nad powoli i niewinnie rozwijającą się miłością dwójki nastolatków, ale poruszane są tam też inne ważne kwestie.

Eleonora jest zastraszana nie tylko w domu, ale także w szkole. To jest straszne! Tylko dlaczego tak się dzieje? Bo jest inna?! Bo ma rude włosy, troszkę więcej ciała i ubiera się inaczej niż inni?! To chyba dobrze, że ma własny styl, a on nie każdemu musi się podobać. Osobiście bardzo denerwuje mnie takie "grupowanie" czy "podział" ludzi.

Na początku książki dowiadujemy się, że nie skończy się ona "happy end'em". Niektórym się to podoba. Wiedzą jakie jest zakończenie i czytając dowiadują się jak do tego doszło. Oczywiście znajdzie się też spora grupa osób, którzy uważają takie coś za spojler. Ja chyba właśnie do tej grupy należę. Nie przeszkodziło mi to na szczęście w czytaniu. Jeśli nie byłoby tego "spojleru" na początku kibicowałabym naszym nastolatkom.

Wspomnę też o stylu autorki. Na początku jakoś nie szło mi czytanie, ponieważ język, którym ksiażka jest napisana jakoś nie pomagał mi w szybkim czytaniu. Jednak im bardziej się zagłębiałam przestało mi to przeszkadzać.

A jak Wam się spodobała ta książka? Napiszcie mi o tym w komentarzu ;) A jeśli jeszcze jej nie czytaliście to napiszcie czy macie taki zamiar po przeczytaniu mojej recenzji.

ŻYCZĘ MIŁEGO DNIA Z KSIĄŻKĄ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz